Reklamačné podmienky
Reklamácia
V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne chyba, má kupujúci, v závislosti od povahy tejto chyby, pri uplatnení záruky, tieto práva:
- ak ide o odstrániteľnú chybu, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru, pokiaľ to vzhľadom na povahu chyby nie je neprimerané, a ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy,
- ak ide o neodstrániteľnú chybu brániaci riadnemu používaniu tovaru, právo na výmenu chybného tovaru alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy,
- ak ide o odstrániteľné chyby vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a brániace riadnemu používaniu tovaru, právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- ak ide o neodstrániteľné chyby, ktoré nebránia riadnemu používaniu veci a ak nepožaduje výmenu veci, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Záruka sa nevzťahuje na drobné odreniny a škrabance, spôsobené pri manipulácii, výrobe, delení materiálu a kompletizácii diela. Drobné odreniny povrchu môžu byť u profilov do 1% plochy povrchu a u ostatných dielov 2% plochy povrchu.
Modely zábradlia s vodorovnou výplňou nie sú vhodné do priestorov, kde sa môžu vyskytovať deti. Vodorovné priečky deti môžu ľahko preliezť. Tieto modely zábradlia potom nemusia prejsť kontrolou pri kolaudácii.
Pri dodaní tovaru verejnou dopravnou službou sa reklamácia tovaru poškodeného pri preprave riadi reklamačným poriadkom dotyčného prepravcu. Takto spôsobené chyby tovaru nemožno reklamovať u Predávajúceho. V prípade, že sa po prevzatí tovaru Kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe chyby tovaru, môže Kupujúci u Predávajúceho bez zbytočného odkladu uplatniť svoju oprávnenú reklamáciu.
Kupujúci môže uplatniť reklamáciu písomne alebo e-mailom. Písomné oznámenie o zistených chybách uplatňuje kupujúci na adrese: HK Zábradlí s.r.o. Roudnice 208, 503 27 Lhota pod Libčany alebo na info@hkzabradli.cz. Oznámenie o chybách musí obsahovať: meno kupujúceho, adresu, telefón, e-mail (ak je k dispozícii), číslo daňového dokladu, podrobný popis chyby a popis toho, ako chyba vznikla.
Obratom po obdržaní oznámenia o chybách predávajúci informuje kupujúceho o následnom postupe v závislosti od druhu tovaru, predovšetkým o tom, kam má kupujúci chybný tovar doručiť (sídlo predávajúceho). Pre úspešné vybavenie reklamácie je bezpodmienečne nutné, aby kupujúci bol schopný predložiť daňový doklad - faktúru alebo záručný list.
V prípade, že je tovar potrebné poslať späť predávajúcemu, je zákazník povinný tovar zabaliť najlepšie do originálneho obalu. V prípade, že kupujúci originálny obal nemá, je povinný na vlastné náklady zaistiť obal nový, vyhovujúci nárokom prepravy. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade nedostatočne chráneného tovaru pri preprave nemusí byť reklamácia uznaná. Záručný list odovzdáva predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom. Ak nie je záručný list u tovaru doložený, nahrádza ho faktúra.